Friday, March 21, 2008

PCOS .....

Aku bleeding lg. Bukan waktu yg sepatutnya. Aku rasa Norculat yg Dr. Noraini cdgkn tak memberi kesan positive pada aku. Bulan lepas my period ok. Tapi with 4pcs a day of Norculat. Kesannya aku spt mabuk dan sgt sensitive. Ditambah dgn tension di tempat kerja, aku semakin depressed.
Hari nih aku habiskn bnyk masa melayari internet utk mencari info2 berkaitan PCOS. Rami wanita di luar sana juga mengalami nasib yg serupa aku,malah ada yg lbh teruk.
Aku masih mengharap yg aku akan kembali normal. Boleh melahirkan zuriat lagi utk suamiku.
Ya Allah..kdg2 aku rasa putus asa.

Aku cuba juga mencari peluang2 kerja lain yg menwarkan gaji yg lebih.
Start bulan depan aku dah kena bayar rumah for RM1300.
Aku dah kira2, mcm tak tertanggung.

4 comments:

Huda said...

wak, pcos tu apa? macam seram je? hope it's nothing serious. mudah-mudahan cepat sembuh, amiinnn.

ummi aina said...

Huda..

PCOS stand for Poly Cyst Ovarian Syndrome.

Mula2 aku ingat mmg tak bahaya, tp bila aku mula buat siasatan ianya boleh menybbkn ketidaksuburan sbb telur2 yg sepatutnya kuar terperangkap dlm ovari.mmg kalau tgk gambar scan tu ada namapk bintik2 hitam. Buat masa skrg mmg ok sbb aku belum nak mengandung lg, tapi yer lah bila period tak abis2 aku pun rasa sangsi jgk.

Fadzilayaty Ramli said...

take care..semua ujian Allah...insyaAllah ada rezeki..ada la ...

ummu al hanafi said...

emmm..wakk
confirm ke ko tergolong dlm PCOS tuh?
sabarlah yer wakk
tabahkan hati apa2 pun ada hikmahnya..
doa byk2 mintak yg terbaik

rumah apa yg ko sewa tu mahalnyerr???