Wednesday, March 5, 2008

Kebendaan....

Semlm petang aku terima sms dr suami utk dinner outside. Aku tak kisah dan lbh suka sbb tak yah masak lbh2 lg dgn keadaan aina yg masih meragam. Di hujung ayat sms tu tertera perkataan WISH. Emm betapa bangganya dia nak kuar makan dgn bwk wish! Peduli lah sapa punya yg penting dia yg bawak.
Dan seperti yg dijangka dia balik dgn keta yg dimaksudkan. Mmg benar penuh parking lot aku dgn satu keta tu jek. Cukup tak berbaloi dan menyemak pada pandangan mata aku lah.
Masa aku naik tu, rasa sama jek mcm naik keta2 lain. Tak der nyer apa2 kelainan pun. So apa lebihnya berbanding kancil aku? Anyway..it depend on own perception.
Sebenarnya aku tak berapa berkenan dgn keta2 besar. Memandangkan aku tak berapa berkeperluan menggunakannya. Aku rasa kalau sekarang aku diberi pilihan aku tak pilih keta2 cam gitu. Sekarang ler aku cakap. Mana tau satu hari nnt aku berubah. Well, manusia kan...
Alasan pertama, cukup tak economy dgn petrol budget aku yg mana sekarang aku control max RM30 seminggu! Lbh2 aku rela mkn kt kantin or duk saja di rumah! Hehehhe...tu lah namanya control! And 2nd reason, susah nk parking. Sdgkan dgn kancil pun aku terkial2 so apa lg kalau yg lbh besar. So ukur baju di badan sendiri lerr.
Extereme ke kata2 aku? Well, since this is my blog I can say anything! Anything from my heart!

Tak cukup dgn itu, selepas makan kami gi melawat office baru sorang member ni. My husband member ok...not mine! Aku memang tak der kawan sbb tak der kesempatan nak berkawan2. Sungguh unfair aku rasa. Office dia dilengkapi dgn set karaoke. Tekejut2 aina dengar sound system. Dan sekali lagi rasa tak puas hati aku membuak2 bila dia dgn senang hati hantar aku balik rumah dan patah balik ke sana sb nak layan karaoke. Reasonable ker alasan tuh?
Boleh tahan dgn bising karaoke tuh tapi bila aina meragam boleh tutup telinga dgn bantal?
Kadang2 bila aku dihasut2 dgn bisikan2 syaitan mcm ni aku mmg nak memberontak jek. Aku jadi benci dgn semua kawan2 dia. Tapi apa pun aku tak salahkan kawan2 sbb itu dari hati sendiri. Kalau sendiri tak nak mana boleh jadi yer tak? So siapa yg aku benci?

Bulan lepas (ni citer kawan dia jgk lerrrr) dia balik bwk cerita yg rumahtangga salah sorang kwn baik dia sdg dilanda krisis. Mula2 ingat si suami punya angkara, rupanya si isteri ada affair dgn org lain. Hebat bukan? Sebelum ini si isteri berhempas pulas berusaha menurunkan berat badan dan yes..dia berjaya dan mmg aku akui dia semakin jelita. Dgn kulit putih melepaknya, ternyata dia seksi dan lbh bergaya walau sudah punya 2 anak. Tapi si suami pun salah jgk.Bila dah isteri cantik tu pandai2 ler jaga. So dipendekkan cerita bila dah kantol cam tu nampak sgt ler jahat si isteri tuh. Tapi dia kena ingat jgk si suami pun bukan baik sgt. So for me dia mmg patut pun diajar supaya beringat yg dia sudah ada tanggungjawab. Jgn ingat dgn status dan keta2 besr yg dia ada dgn fizikal yg Allah kurniakan dia boleh buat sesuka hati. Hal ini lah yg jadi isu antara aku dgn suami. Kami plak yg bergaduh sbb sedari mula aku mmg kurang berkenan dgn latar belakang kwan dia ni termasuk lerr isteri dia. Aku cuba jgk but not my line.
Aku rasa adil sbb dia jgk tak pernah nak ambek tau siapa kawan2 aku so..aku pun peduli apa dgn kawan2 dia.

Hmmm mcm2 kes, tu lah bila hanya kebendaan yg dikejar seumpama hidup sentiasa senang. Tak ingat janji Tuhan yg kita hanya menumpang.
Subhanallah...dunia di akhir zaman.

Semoga Allah memberi aku lbh kecekalan hati dan kesabaran meneruskan hidup ini.
Semoga Allah melindungi aku dr segala malapetaka dan dijauhkan dari serangan mental sbb aku takut terlalu bnyak masalah smapai aku tak boleh nak hadapinya.

2 comments:

fajar said...

kak su,
byk2kan sabar ye. mohon pd Allah, agar hubungan yg dibina selama ini mendapat berkat dan berkekalan. insya Allah.

ummu al hanafi said...

wakk sahabatku...
memang byk ragam dlm berumahtangga nih..
aku akuinya..
mmg kena byk tolerate..give & take :)
bila dh anak ramai ni lg le byk ragam masing2 buat crite tersendiri
bab husband ni mmg 1001 mcm ciritera.. nk kongkong sgt nnt kata queen control. nk biarkan bagi aku merbahaya lah pulakk
tepuk dada ty iman
biar lepas, lepas jugak sambil tu kena gakk jenguk jenguk
hehehehe...
:)