Monday, March 10, 2008

Balik kg utk mengundi....

Sabtu lepas, sampai jek di rumah terus bersiap2 balik kg. Highway agak jammed sbb ramai yg nak balik kg utk mengundi di kg halaman masing2. Walaupun aku dok Masai tapi aku mendaftar sebagai pengundi di ADUN Bukit Naning dan Parlimen Bakri. Harapan agar kg aku ini tutur menerima kemajuan dari segenap segi. Sedih mengenangkan banyak anak2 kg masih tertinggal dlm segi pendidikan terutama Bahasa Inggeris. Yer lah dok pun kg jawa. Satu lagi sistem pengangkutan awam memang terlalu tidak memberangsangkan. Tiada jugak sebarang projek pembangunan hatta projek2 desa yg kecil2 pun.

Aku tiba di Sekolah Air Hitam Bt 18 pada pukul 3.30 ptg. Keadaan agak lengang sbb ramai yg dah membuang undi pada waktu pagi. So, tak sampai 5 minit pun prosesnya. Yg jauhnya sbb kena jln masuk ke sekolah tu. HEheeheh..sebenarnya tu lah sekolah aku selama 6 tahun. Lbh lama dr aku berada di UTM. Tapi semua dah berubah. Dulu bangunan sekolah satu-satu, sekarang dah bertingkat2. Aku selalu mimpi berada di kawasan sekolah ini. Pelik kan...walaupun sudah hampir 20 tahun aku meninggalkn sekolah ini tapi aku masih ingat setiap sudut kwasan ini.

Dan seperti yg dijangka, calon BN menang mudah utk ADUN Bukit Naning dan DAP menguasai kerusi Parlimen Bakri.
Dan seperti yg diuar-uarkan dlm berita, seharusnya kerajaan BN berkerja lbh kuat lagi utk rakyat sbb kuasa di tangan rakyat.
Harap2 dlm masa 4 tahun dari sekarang, rakyat akan lbh terbela, bukan teraniaya!

Seperti biasa, aku akan rasa letih dan penat bila balik dr kg. Sbbnya, aina tetap mahukan ku dan tak mau dgn org lain. Kesannya aku tak boleh bergerak. Kena dukung dia jer. Nak mandi, buang air semua menjadi masalah buat aku.
Dan pagi tadi dia buat hal. Menangis jek sepanjang aku nak mandikan dia.
Masih mengantuk lg agaknya sbb lepas aku pakaikan baju dia tertidur dgn lena. So pagi tadi ayah yg hantar aina ke taska.

Hari nih mmg meletihkan.
Ravi kejar aku pasal projek Bosch.
Tak sudah2 Jimmy, Noordin kejar aku pasal part Panasonic.
Aku nak muntah dgr nama Panasonic!
Betul2 menyusahkan aku........
Then kemuncaknya aku dpt email complain pasal reject sbb guna plastik yg
berbeza size 20mm.
Damn lerr you! We supply you more then you want ! Kira ok ler tu kita tak charge you on cost pun. Itu pun nak reject.
Ko tak der keje lain ker nak reject!

Pas ni..aku tak kan beli sebarang benda atas jenama Panasonic.
Bagi free pun aku tak nak.
Benci!!!!!!!!!!!!!!!Sangat!!!!!!!!!

No comments: