Wednesday, November 19, 2008

Luahan hati...

Alhamdullilah...aku selamat menjalani surgeri on 10/11/2008.
Dan sekarang aku berdoa semoga Allah selamatkan dan lindungi kami supaya dpt menjalani kehidupan spt insan normal yg lain. Aku telah kembali bekerja setelah MC 9 hari. Sebenarnya ada baki seminggu lg mc tapi aku buat keputusan bekerja awal. Selain dr bosan berada di rumah, aku cuba elakkan gaji ku dipotong sbb mc yg sudah terlbh.
Bermcm2 ujian yg Allah beri pada ku. Selain dr ujian mengandung ini, masalah kewangan turut timbul. Sebelum ini agen insurans menjanjikn yg perbelanjaan rawatan aku sms surgery ini akan ditanggung. Tapi nyata keraguan ku menjadi nyata. Syarikat insurans tdk menerima. Alasan tidak termasuk dlm polisi sdgkn sebelum itu lbh dr 5 kali aku mendapatkn kepastian. Aku benar2 tertekan dan kecewa. Mcm2 yg aku fikirkan. Aku tak tahu siapa yg boleh memahami perasaan aku atau aku sendiri yg tdk pandai berkongsi dgn org lain. Aku selalu berkira2, apa hikmah di sebalik ujian ini? Tapi aku sedikit lega bila memikirkan lbh ramai org yg nasibnya lbh buruk dr apa yg aku lalui.
Sekurang2nya aku mampu mengandung cuma mengalami sedikit masalah. Aku tak tahu apa anggapan suami pd ku. Kdg2 aku rasa rendah diri dan cukup sensitif. Kalaulah dia memilih org lain sbg isteri mungkin tiada masalah ini. Tak perlu berbelanja besar utk mendaptkan zuriat. Aku juga berjauh hati dgn sikap suami yg begitu jauh dr apa yg kuharapkan. Kdg2 aku rasa akulah isteri yg gagal. Banyak yg begitu berbeza dr apa yg aku impikan tapi aku tak mampu berterus terang dgn nya.

4 comments:

Huda said...

wak, kau buat surgeri apa? kesian nya kat kau.. sabar banyak2 ya? suami tu, kau jadikan lah dia tempat kau curah segala isi hati. he's supposed to be your best friend. biar dia tau apa yg kau rasa. cuma cara cakap kena pandai.. aku selalu fail. dulu aku selalu kena marah balik, tp lama2 dia mula paham dan terima kita seadanya. dont blame yourself dan rasa diri serba kekurangan. kalau dia kawin dgn pompuan lain dulu, lain pulak ujian nya. kita takkan tau, kan? aku skrg pregnant jgk, macam2 emosi aku tunjuk (kdg2 sengaja) kat suami aku, hehe. take care!

Fadzilayaty Ramli said...

sabar Wak..jagan pikir bukan2..itu semua hasutan syaitan..

macam Huda cakap..kena cara nak bgtahu hubby...macam aku buat..aku sms..

semua cabran akan jadi indah bila anak ko lahir nanti Wak... ko sabar ye...

pasal insuran tu setahu aku if berkaitan dengan pregnant memang tak cover..kecyuali if ko amik yang prudential woman punya... itu cover sampai tahap gugur pun... ko amik insuran apa?

Unknown said...

sabar ye wak, biasala org lain x tahu/faham apa yag ko alami walaupun hubby sendiri..diarg bole faham permukaanya shj itupun selepas 10 kali ckp kot... nk story kt hubby apa yg kita rasa pun kene tlternative lain utk tgk keadaan, masa, mood, aura sekeliling & mcm2 la , br bole masuk kt kepala otak dorg. so,ko kene sabar byk2, cuba cari alternatif utk releaskn perasaa dan happykn diri...

ummu al hanafi said...

I'm so sorry wak...
As ur bestfriend pon aku masih x dpt merasai kesakitan kau....
Mybe sebab kita sgt berjauhan...
Masa berlalu begitu laju...
Kesian kau... ko operation apa tu?? sama mcm last baby ker??
Will contact u soon... bye
Take Good Care...

**Mengadulah Pada-NYA dari manusia..**