Tuesday, June 9, 2009

new life!

Baru ada waktu yg terluang utk aku mengupdate blog. Sungguh betul2 aku dikejar masa yg spt terlalu sempit ruang litupnya semenjak aku menjadi ibu kpd 2 org anak.

Alhamdullilah...aku selamat melahirkan Muhammad Iman Haritz pada Isnin 11.41 pg 4 hb Mei 2009. Itu pun setelah genap 2 minggu aku bercuti awal sbb bukak jahit cerclage yg aku buat di Puteri tempohari. Bosan menunggu bila nak bersalin dan tambah tension bila sumer org tanya bila nak beranak. Akhirnya bayi ku yg seberat 3.25kg itu kulahirkan selepas hampir 4 jam bertarung dgn kesakitan yg tak boleh dikatakan. Nampak sedikit pjg kepalanya sbb mengikut kata doktor aku meneran terlalu awal. tp aku mmg rasa nak kuar so aku teran ler..

Sejujurnya sakit tu tdk lar berapa terasa tetapi waktu berpantang tu lah yg aku betul2 teruji. Iman tdk terlalu cerewet. tdk spt aina yg kuat menangis. tapi emosi aku yg mmg tak terkawal. dgn luka jahit yg membengkak, ditambah dgn bengkak susu dan pergerakan yg terhad, aku jadi tak keruan bila aina buat hal. subhanallah...boleh meroyan aku melayan kerenah dia. mcm2 yg dia buat. aku beritahu suami slps ni aku akan berkira kalau nak bersalin lg. aku boleh kalau jaga yg bayi saja. anak2 yg besar dia jaga. aku cuma khuatir dia buat sst pd adiknya. minta dijauhkan. cuaca yg agak terik menambah seksa. kasihan, iman & aina naik ruam di badan sbb asyik berpeluh2 jek. lain mcm panas kali nih. aku pun tak tahan. gatal2 perut sbb peluh kena bengkung. param dgn pilis aku pakai sekejap jek sbb aku tak tahan bau dgn sepah2 nya. tau je lah bila dah berpeluh bau badan pun busuk tambah dgn masam param tu,huh sgt2 tidak positif!

hari nih pertama kali aku drive sendiri slps bersalin. mmg tak ikut berpantang 44 hari sbb susah sgt mintak tolong suami pegi beli brg. last2 aku kuatkan dan pegi sendiri. at least aku masih ingat cam ner nak bawak keta. hhehehe.

okey..iman dah start meragam .
mmg cemburu kalau aku free.
masing2 dgn perangai.

4 comments:

hurul said...

sue...... Hurul ni. ingat lagi tak? saya carik awak kat google..pastu jumpa blog awak. sueee... rindulah. baru bersalin eh? congratulations. awak tinggal kat mana ek? baca blog awak dari awal, cuma sue ada mention sue tinggal kat masai. saya kat pasir gudang tau. kalau baca komen saya ni.. awak reply tau. boleh kita jumpa.

ummi aina said...

yaer... hurul ain.
awak kt pasir gudang? mak aii..dekatnyer kiter..cuma belum jodoh nak jumpa.
mari lah dtg umah, sementara saya masih cuti. apa no. phone? call me 019-2409985. umah kat seri alam, ala kat blkng tesco jek.

Fadzilayaty Ramli said...

Wak...congrats..lama tul aku tak jenguk blog ko..tup2 dah bersalin... akupun sama..3ohb Jun aritu...now tengah pantang 13hari... ok wak..take care....

chomel007 said...

waaaa...tahniah beb...